Raziskovalni projekti so (so)financirani s strani Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije

 

Ogromnih 25 % svetovne proizvodnje energije se porabi za premagovanje trenja, kar je glavni vzrok onesnaževanja. Še več, trenje vodi do obrabe, kar pomeni dotrajane komponente, ki jih je treba zamenjati, več energije, ki se porabi za te zamenjave in tako več onesnaževanja in porabe dragocenih virov. Zaradi tega je tribologija osrednjega pomena za gospodarsko blaginjo, trajnostni razvoj in naša prizadevanja za boj proti podnebnim spremembam. Mobilnost je sektor v najboljšem položaju za hitro zmanjšanje emisij CO2. Električna vozila (EV), če jih poganja obnovljiva energija, bodo v veliko prispevala k temu, da bo vsaj ena oblika mobilnosti postala trajnostna. Toda težave s polnilno infrastrukturo in dosegom baterije zavirajo ta prehod. Obe težavi bi bilo mogoče ublažiti, če električnim vozilom ne bi bilo treba opraviti toliko dela za premagovanje trenja. Če bi EV potrebovali manj energije za vožnjo, bi se lahko zmanjšala potreba po pogostem polnjenju baterij in tako gosti polnilni infrastrukturi.

Da bi se izognili nevarnosti zaradi električnega toka, zlasti za lahke in izolacijske komponente, so plastični materiali najbolj očitna izbira. Medtem ko so termoplasti poznani, so duroplasti omejeni na nišne aplikacije. Vendar pa so s spremembami, ki so potrebne v kontaktih za EV mobilnost, duroplasti odlična in očitna izbira. Tako se ta projekt sooča z novostmi in kompleksnostmi tega predloga, ki je po svoji naravi interdisciplinaren, z strojnim in nano inženiringom, kemijo, materiali in fiziko, ki so vsi del tribološkega spektra. To zagotavlja napredek, ki presega najsodobnejšo tehnologijo za inženiring duroplastov, ne samo pri električnih vozilih, ampak tudi na drugih področjih.

WP1 – Izbira materialov, polnil, maziv in priprava vzorcev: Ta naloga je bila v celoti realizirana.

WP2 – Celovitost površine in fizikalno-kemijske lastnosti: Ta naloga je bila v celoti realizirana.

WP3 – Tribologija mazanih in suhih kontaktov: Ta naloga je bila v celoti realizirana.

WP4 – Mehanska in tribokemijska karakterizacija mejnih plasti na nanometrski skali: Ta naloga je bila v celoti realizirana: Ta naloga je bila v celoti realizirana.

WP5 – Mapiranje mehanizmov obrabe, kritična merila in model za napovedovanje življenjske dobe: Ta naloga je bila delno realizirana (70%).

WP6 – Validacija pri realnih pogojih: Ta naloga je bila delno realizirana (60%).

WP7 – Upravljanje: Ta naloga je bila delno realizirana (80%).

WP8 – Exploitation and Dissemination: Ta naloga je bila delno realizirana (60%).

Pojdi na vsebino