Raziskovalec s Fakultete za strojništvo, Laboratorija za motorje z notranjim zgorevanjem in elektromobilnost, doc. dr. Tine Seljak, in raziskovalci z Educons Univerze, Univerze v Firencah, Univerze v Veracruzu in Univerze v Cardiffu so potrdili uspešnost koncepta uporabe inovativnih energijskih vektorjev v naprednih procesih notranjega zgorevanja ter izsledke objavili v priznani reviji Applied Energy s faktorjem vpliva 7.9.

V raziskavi so se osredotočili na implementacijo amonijaka kot goriva za turbinske motorje, ki ga je mogoče uporabiti kot medij za shranjevanje presežnih količin obnovljive energije iz virov z visoko variabilnostjo dobave. Kljub temu, da je potencial takšnega pristopa široko prepoznan, številne prepreke na področju stabilizacije plamena ter doseganja visoke gostote moči in doseganja nizkih izpustov onesnažil še vedno predstavljajo večje izzive. Na te so raziskovalci odgovorili s prvo celovito analizo implementacije zgorevanja amonijaka v pogojih, ki so značilni za turbinske motorje ob hkratnem vbrizgavanju pare. S tem so potrdili hipotezo, da je z vbrizgavanjem pare v širokem spektru izstopnih moči turbinskih motorjev možno doseči nizke izpuste dušikovih oksidov in visoke gostote moči tudi ob uporabi amonijaka, ki izkazuje izrazito drugačno kinetiko zgorevanja kot ogljikovodiki. Proces zgorevanja so opisali s prilagojenim termodinamskih modelom in izvirnim reakcijskim mehanizmom ter rezultate podprli tudi z eksperimentalno analizo (slika 1).

Poleg uporabe v stacionarnih sistemih za konverzijo energije, predstavljeni rezultati odpirajo pot za nadaljnje raziskave na področju nizko-ogljičnega transporta in mobilnosti, saj so kontinuirani procesi zgorevanja v širokem spektru moči prisotni tudi v teh segmentih.

Raziskave so podprle: ARRS in Welsh European Funding Office (WEFO).

s

Povezava na članek:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0306261919310086

Pojdi na vsebino