Laboratorij za motorje z notranjim zgorevanjem in elektromobilnost (LICeM) s Fakultete za strojništvo Univerze v Ljubljani je v sodelovanju s šestimi vrhunskimi akademskimi, raziskovalnimi in industrijskimi partnerji Nedstack fuel cell technology BV, Ekpo Fuel Cell Technologies GmbH, Tehniško univerzo v Münchnu, Tehniško univerzo Eidhoven in Mebius d.o.o., pod koordinatorstvom podjetja AVL List GmbH v okviru razpisa H2020: FCH-01-2-2020 pridobil triletni projekt MORELife (Material, Operating strategy and REliability optimisation for LIFEtime improvements in heavy duty trucks).
Projekt MORELife bo z razvojem inovativnih membransko-elektrodnih sklopov (MEA) in njihovih komponent demonstriral ključne izboljšave na področju materialov in strategij delovanja z namenom izboljšanja trajnosti in zanesljivosti skladov gorivnih celic za težka tovorna vozila. V sklopu projekta MORELife je predvideno doseči ambiciozne cilje gostote moči > 1.2 W/cm² pri 0.675 V/celico in površinsko gostoto nanosa kovin platinske skupine (PGM) ≤0.3 g/kW, ob življenjski dobi sistema 30,000 ur z manj kot 10% padcem zmogljivosti gorivne celice.
Slika 1: Koncept MORELife
Skupina Laboratorija za motorje z notranjim zgorevanjem in elektromobilnost pod vodstvom prof. dr. Tomaža Katrašnika bo v projektu odgovorna za večskalno modeliranje degradacijskih pojavov in njihovo prepletenostjo s transportnimi, elektrokemijskimi in termičnimi pojavi. Aktivnosti na področju modeliranja so namreč ključne za razumevanje obstojnosti in degradacijskih mehanizmov komponent skladov gorivnih celic v težkih tovornih vozilih, zasnovanih na podlagi trenutnih tehnologij, za optimizacijo delovanja MEA ter za razvoj in testiranje trajneših skladov z novo razvitimi MEA. Poleg tega je modeliranje ključno tudi za elaboracijo najustreznejših strategij za blažitev prepoznanih degradacijskih pojavov in posledično podaljšanje življenjske dobe skladov gorivnih celic.
Evropska komisija podpira projekte na področju jedrnih tehnologij gorivnih celic za težka tovorna vozila s ciljem doseganja ogljične nevtralnosti in ničelnih toksičnih izpustov težkega cestnega transporta na dolge razdalje. Projekt MORELife tako prispeva k doseganju podnebne nevtralnosti in netoksičnega okolja, ki sta pomembna cilja Zelenega dogovora.
Slika 2: Potek dela MORELife
Več informacij TUKAJ.