V četrtek, 31. maja, 2018 so študenti strojništva in drugih fakultet Univerze v Ljubljani razkrili prvo električno formulo v Sloveniji. Študentski kampus se je iz delavnice, kjer so študenti formulo snovali in sestavljali, prelevil v slavnostno prizorišče. Formulo so letos poimenovali Eldrax, nastala je kot plod interdisciplinarnega sodelovanja študentov ob pomoči profesorjev in močni podpori gospodarstva. Formula sestoji kar iz 90 % komponent, ki so razvite in narejene v Sloveniji, in sicer s strani študentov in sponzorskih podjetij.
Po dveh letih dela na bencinskih formulah, torej Minki in Griffinu, se je ekipa Superior Engineering glede na trende v avtomobilski industriji odločila za elektrifikacijo. Številčni člani, ki združujejo znanja strojništva, elektrotehnike, matematike, ekonomije, prava in tudi oblikovanja, so si letos zastavili visoke cilje. Ob veliki podpori sponzorjev so uspeli zgraditi prvo električno formulo, ki ustreza pravilom tekmovanja Formula Student. S formulo se bodo že julija podali na tekmovanje v Italijo in nato še na Madžarsko.
Formula Eldrax je težka približno 240 kg, v 3 sekundah pospeši do hitrosti 100 km/h, njena končna hitrost pa je omejena na 120 km/h. Letošnji dirkalnik odlikuje popolnoma nova šasija, tokrat v celoti iz ogljikovih vlaken, od popolnoma karbonskih platišč ter obese iz titana. Veliko truda so vložili v samo iskanje komponent, ki so lažje, močnejše in boljše kot tiste iz preteklih let. Zelo malo je ekip, ki vsako leto konstruira novo šasijo, zato so strmeli predvsem k temu, da bo obstoječo v prihodnje možno izboljševati. Tako je letošnja šasija načrtovana že z mislijo na 4 x 4 pogon, lahko sprejme voznike različnih velikosti in ima optimalno pozicijo baterijskega paketa. Formula Eldrax temelji na slovenskem znanju in razvoju, kar je ključnega pomena. Vodja ekipe in voznik dirkalnika Tim Novak je na dogodku povedal: »Konstrukcijska faza je bila neverjetno zahtevna za vse nas, saj smo si kot vedno zastavili res visoke cilje in tudi časovno smo končali še prej kot lansko sezono, kar je dober dokaz naše rasti organizacije in učinkovitosti.«
Slavnostnega dogodka so se udeležili predstavniki podjetij in fakultet. Gospod Miloš Požar s podjetja Mahle Electric Drives Slovenija se je v svojem nagovoru spominjal skupnih začetkov, ki segajo v leto 2015, ter poudaril pomembnost sodelovanja pri projektu: »To je najboljši vložek, ki ga podjetja, tisti, ki zaposlujemo, lahko damo.« Nekaj besed o letošnjem sodelovanju je povedal tudi gospod Gorazd Lampič s podjetja Elaphe, vso podporo projektu pa je jasno izrekel tudi prodekan Fakultete za strojništvo, prof. dr. Andrej Kitanovski.
Foto: Uroš Modic in Miha Godnič