Zasl. prof. dr. Matija Fajdiga je študij strojništva končal na Fakulteti za strojništvo Univerze v Ljubljani leta 1963. Kot diplomirani inženir strojništva se je istega leta zaposlil na fakulteti kot asistent. Leta 1973 je magistriral, leta 1975 pa doktoriral iz področja obratovalne trdnosti motornih vozil. Istega leta je postal učitelj z nazivom docent. Leta 1981 je bil izvoljen v naziv izrednega profesorja in leta 1996 v naziv rednega profesorja. Svoje pedagoško delo na fakulteti je zaključil leta 2011. Od takrat dalje do upokojitve leta 2013 je opravljal naloge znanstvenega svetnika.

Med leti 1976 in 1980 je bil predsednik Odbora za žičnice in vlečnice pri Skupščini Republike Slovenije. V tem času je bila sprejeta osnovna zakonodaja za žičnice in vlečnice ter pravilniki o tehničnih prevzemih, za katere je koncipiral postopek preskusov in preskusno opremo.

Leta 1985 je ustanovil Laboratorij za razvojna vrednotenja – LAVEK. V okviru laboratorija je potekalo zelo intenzivno dolgoročno sodelovanje z jugoslovansko, kasneje, po letu 1990, pa s slovensko in tujo industrijo.

S slovenskim društvom za Motorje in vozila je leta 1993 organiziral prvo mednarodno konferenco in razstavo Inovativna avtomobilska industrija – IAT. Konferenca je potekala ob njegovem vodstvu vsake dve leti vse do odhoda v pokoj, leta 2013, ob sponzorstvu največjih podjetij iz avtomobilske industrije Slovenije. Združevala je raziskovalce iz univerz, strokovnjake iz prakse in raziskovalne partnerje iz tujine.

fajdiga1

Več let je bil predstojnik Katedre za strojne elemente in konstruiranje, ki je takrat združevala obsežen pedagoški program in pet laboratorijev. Leta 2002 je ustanovil Programsko skupino za razvojna vrednotenja. S tem je uveljavil obratovalno trdnost kot samostojno znanstveno področje. Sočasno je poskrbel, da je bilo novo znanje iz obratovalne trdnosti ves čas aplikativno preverjano v sodelovanju z industrijo. Na Fakulteto za strojništvo UL je vpeljal aplikativno področje Mobilna tehnika.

Na osnovi interesa Fakultete za strojništvo in podjetij Hella Saturnus, Cimos, Atrik in TPV je leta 2002 na UL FS ustanovil Center za razvojna vrednotenja – CRV, pri katerem je bil nosilni laboratorij LAVEK. V njem je programska skupina skozi aplikacije preverjala temeljno znanje, usposabljala razvojne inženirje in omogočala povezavo dodiplomskih študentov s prakso.

Leta 2003 je bil pobudnik in soustanovitelj Avtomobilskega grozda Slovenije – ACS in tri mandate predsednik nadzornega sveta ACS.

Leta 2005 je ustanovil samostojno Katedro za strojne elemente in razvojna vrednotenja KSERV, ki je združevala dva laboratorija LAVEK in LASEM. Katedro KSERV je vodil do upokojitve.

Zasl. prof. dr. Matija Fajdiga je na fakultetnem in univerzitetnem nivoju opravljal različne pomembne funkcije. Bil je član in predsednik Upravnega odbora FS, prodekan za raziskovalno delo na UL FS, dekan UL FS, dva mandata (2001–2005) in  član upravnega odbora UO Univerze v Ljubljani (dva mandata (2002–2010). Vsa leta po reformi univerze je bil član senata UL FS.

V svojem dolgoletnem delu je zasl. prof. dr. Matija Fajdiga dobil naslednja priznanja: red zaslug za narod s srebrno zvezdo RS, priznanje za uspešno delo na UL FS, priznanja za uspešno sodelovanje od podjetij TAM, Crvena Zastava, CIMOS, zlato plaketo Univerze v Ljubljani, nagrado za življenjsko delo ZSIS in drugo.

Obsežno in kvalitetno raziskovalno, strokovno, pedagoško in družbeno delo, ki ga je opravil, se zrcali tudi v 1143 zapisih v bazi COBISS.

 

Prof. dr. Matija Fajdiga je pustil globok pečat tako na matični Fakulteti za strojništvo, kot tudi na Univerzi v Ljubljani. Zaradi tega ga bomo v trajnem spominu ohranili tako njegovi sodelavci, s katerimi je soustvarjal odmevne zgodbe o uspehih, kot tudi študentje, katerim je nesebično razdajal svoje obsežno strokovno znanje.

Pojdi na vsebino